sobota 26. ledna 2013

Sladká omeleta


Nechápu lidi, kteří nemají rádi snídaně. Chápu ty, kteří na ně nemají čas, ale ty, kteří je jednoduše nemají rádi, ty tedy nechápu. Jak už jste asi pochopili, já snídaně miluji. Né nadarmo se říká, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne.


Na druhou stranu není pravda, že se bez nich neobejdu, ale to jen v případě, že to jinak nejde. Kdysi jsem také patřila do té skupiny, kteří nesnídají protože: nemají ráno hlad, když vstanou brzy je jim z jídla dokonce i špatně, nemají čas,... Ale naučila jsem se snídat a jsem za to ráda.
Asi si nedokážu představit lepší start do dne, než dlouhou snídani, s chutí připravenou, s dobrou kvalitní kávou a tichem v kuchyni, když všichni ostatní ještě spí :). Možná je to zvláštní, ale myslím si, že tento okamžik, kdy mám čas jen pro sebe a pro své myšlenky je velmi důležitý. Dává mi to dobrý start do hektického dne, kdy vím, že ten čas pro sebe mít už nebudu. Většinou toho musím stihnout za den hodně což zahrnuje školu, pak práci a další povinnosti ať už čistě praktické (uklízení, různé zařizování po městě apod.) nebo ty naopak radostné (vaření, blog, studijní povinnosti,...).

Suroviny (pro 1 hladového člověka ;)):
  • 2 menší vejce
  • 1 lžička kvalitního kakaa 
  • 1 velká lžíce hladké mouky 
  • 1/2 lžičky olivového oleje
  • Burákové máslo
  • Oblíbená marmeláda
  • Ovoce ( v mém případě kompotované meruňky a černé maliny)

Oddělte si žloutky od bílků. Bílky vyšlehejte do tuhého sněhu a jemně přimíchejte prošlehané žloutky. Přidejte kakao, mouku a olej.
Na rozpálenou pánev (pokud možno takovou, kde už na smažení nemusíte používat olej) vlijte směs, rovnoměrně ji rozetřete nakláněním po pánvi a smažte. Hlídejte, aby jste ji nespálili a obraťte na druhou stranu.
Hotovou omeletu natřete lehce marmeládou, burákovým máslem a jednu polovinu poklaďte nakrájeným ovocem. Přiklopte druhou půlkou omelety. Podávejte třeba se zmrzlinou, javorovým sirupem, madlovými lupínky prostě s tím, co vás napadne a co vám chutná :).

Snídaně je to vydatná a velmi chutná.  
Omeleta (místo palačinky) tomu říkám proto, že se mi to k tomu více hodí. Těsto je vlastně pouze z vajec, zatím co v palačinkách většinou najdete ještě mléko a o hodně více mouky ;).

2 komentáře:

  1. Krásná omeleta! :) Já bych určitě šla do javorového sirupu, ten je prostě geniální :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky miluju snídaně, akorát kvůli dojíždění do školy na ně nemám čas, takže většinou je to jen jogurt snědenej pěkně na rychlovku ve vlaku. Pro takovou omletu bych zabíjela :D Hlavně s tím burákovým máslem, po tom se můžu fakt utlouct (a přitom z mého okolí jsem jediná, co ho má rada, aspoň zbude víc pro mě :D).

    OdpovědětVymazat