sobota 1. prosince 2012

Mrkvový dort podle Dity P.


Mrkvový dort jsem chtěla vždy vyzkoušet, ale až do teď jsem se k němu nedostala. Což je vážně škoda, protože je vážně skvělý a navíc zdravý. Dnes jsem měla vůbec poněkud pekařský den. :) V kuchyni jsem vytvořila spousty dalších dobrot, které se zde v příštích dnech objeví. Máte se na co těšit ;).



Recept je z knihy Dity Pecháčkové - Deník Dity P. Lehce jsem ho upravila, ale i přesto je velice dobrý! :)


Suroviny ( forma 20 cm):
  • 85 g hladké mouky
  • 100 g krupicového cukru
  • 1 lžička jedlé sody
  • 3/4 lžičky kypřícího prášku
  • 1 lžička mleté skořice
  • 1/4 lžičky drceného nového koření
  • 1/4 lžičky strouhaného muškátového oříšku
  • 1/4 lžičky drceného hřebíčku
  • 1/4 lžičky soli
  • 160 ml rostlinného oleje
  • 2 vejce
  • 40 g vlašských ořechů, nasekaných
  • 125 g mrkve, nastrouhané najemno
Krém:
  • 250 g smetanového sýra (např. lučina smetanová)
  • 75 ml smetany ke šlehání
  • 100 g moučkového cukru
Troubu předehřejte na 180 °C. V míse smíchejte mouku, cukr, sodu, kypřící prášek, všechno koření a sůl. V menší míse smíchejte vajíčka s olejem. Obě směsi smíchejte, přidejte mrkev a ořechy. Hotové těsto přendejte do kulaté dortové formy vymazané máslem a vysypané moukou. Vrch uhlaďte a pečte cca. 40 minut, zkuste špejlí - jestli vyjde jen s pár drobky máte hotovo.
Zatím co se dort peče, udělejte krém. Smetanu vyšlehejte do tuha a přimíchejte smetanový sýr. Nakonec přisypte a pořádně zapracujte moučkový cukr a dejte vychladit.
Vychladlý dort rozkrojte na tři díly. Každý díl bohatě potřete krémem, popřípadě ještě ozdobte.


Tento dort mě velice příjemně překvapil. Nevím proč, mi tak dlouho trvalo než jsem se do něho pustila. Chutná výborně, je skoro hned hotový a myslím si, že v tomto provedení vypadá i docela slavnostně a elegantně, takže ho klidně můžete použít na párty nebo jako dárek oslavenci! :). Navíc je díky mrkvi a ořechům určitě zdravější než jiné dorty, což je také plus ;). Každé sousto se hezky rozplývá na jazyku, a to doslova!

5 komentářů:

  1. Mrkvový dort chci taky zkusit už dlouho (ono je těch věcí víc) a vždycky se objeví něco jiného, do čeho se pustím. Každopádně tvůj dort vypadá nádherně a určitě by se dal použít i k narozeninám a na party atd. Už je ta chuť musí být božská!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom úplně stejně, také mám toho hodně v mém "seznamu", ale vždy se k tomu dostanu až podivně pozdě. :) Děkuji za komentář!

      Vymazat
  2. Spatne opsany recept!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nevím, mě se podle tohohle receptu povedl na jedničku!

      Vymazat
  3. Tak dnes ho zkouším tak uvidíme ��

    OdpovědětVymazat