čtvrtek 18. října 2012

Polévka z čerstvých rajčat - Moje Velká Británie (Jamie Oliver)


Jamieho nová kuchařka se u mě v knihovně pořádně ani neuvelebí, protože v ní neustále listuju a zkouším jeden recept za druhým. Fotek mám spousty tak vám přináším další článek, dokud to mám živě v paměti ;). 



Tentokrát jsem vybrala recept na polévku, jednoduše proto, že polévky miluji a v kuchařce jich najdete spousty, jen si vybrat!

Ingredience (cca. pro 2 lidi):
  • 1 kg rajčat 
  • 1 střední mrkev
  • 1 stroužek česneku (oloupaný)
  • snítka bazalky
  • sůl a pepř
  • bílý vinný ocet
  • 4 lžíce 30% smetany
  • panenský olivový olej
  • starší pečivo
  • pár snítek čerstvého tymiánu
  • trocha nastrouhaného čedaru
  • olivový olej
Mrkev, česnek, rajčata, a většinu bazalky rozmixujte (pokud nemáte robot ale jen tyčový mixér jako já, tak zeleninu nejdříve nakrájejte na menší kusy), vlije do velkého hrnce, osolte, opepřete a zlehka povařte na mírném plameni do zhoustnutí.
Mezitím si připravte krutony. Pečivo nakrájejte na 10 cm dlouhé a 1,5 cm široké kousky, rozprostřete je na plech, posypte tymiánem, nastrouhaným sýrem, pořádně zakapejte olivovým olejem (radši více než méně ;)) a pečte ve vyhřáté troubě tak 10 až 15 minut, až budou krutony křupavé.
Polévku uveďte do varu, ochutnejte a dochuťte ji solí, pepřem a pár kapkami vinného octa. Vmíchejte smetanu (trochu si můžete nechat na ozdobu) a můžete podávat!

Polévka je svěží, výborně se hodí jako lehký oběd v letním dni a to nejen kvůli své chuti, ale také kvůli samotným rajčatům, které by měla být vyzrálá a ve své nejlepší kondici. Krutonům Jamie říká vojáčci, ale ať už je nazývá kdekdo jak chce, tyhle budou chutnat stále skvěle. Další ze skvělých receptů z teto kuchařky! ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat