neděle 28. října 2012

Křehký skotský shortbread (Moje Velká Británie - Jamie Oliver)


V tomto studeném, deštivém a zároveň sněhovém počasí přináším ještě trochu slunečné fotky. Jsou ze dne kdy jsem čerstvě dopekla tuto pochoutku. Jedná se o další recept z Jamieho nové kuchařky...



... a to shortbread. Dá se říct, že se jedná o sušenky, které můžete upéct na bezpočet variací. Jamie dává za příklad hned tři druhy - já si vybrala citrónový tymián a vanilku.

Ingredience (na cca. 12 kousků):
  • 100 g hladké mouky
  • 25 g krupicového cukru + trochu navíc na posypání
  • 70 g másla (nakrájeného na kostičky)
  • půlka malého svazku citrónového tymiánu (jen lístky)
  • kůra z půlky citrónu
  • 1 lžička vanilkového extraktu ( já přidala navíc ještě zrníčka z půlky vanilkového lusku)
Troubu předehřejte na 170°C. V míse promíchejte mouku s cukrem, poté utřete s máslem (vznikne hmota velice podobná drobence) a přidejte přísady, které jste si vybrali (tymián a vanilka), trochu lístků si nechte na posypání, aby byly hezky vidět. Těsto rukama spojte dohromady, ale spíše mačkáním než hnětením, snažte se těsto zpracovávat co nejméně. Čím více těsto zpracováváte, tím víc ztrácíte křehkost výchozího produktu. Hotové těsto vyválejte (vážně hodně se drobí, spíše jsem ho umačkávala) na cca. 1 cm (raději ať ho máte vyšší než nižší ;)) a pomocí formiček vytvořte požadované tvary. Posypte cukrem a pečte cca. 20 minut až budou okraje zlatavé. Nejlepší je tuto lahůdku sníst hned ale uzavřená v krabičce v lednici vám vydrží i tři dny.


Jsem ráda, že jsem tento recept vyzkoušela, protože sušenky jsou vážně skvělé. Křehké a voňavé. Skvěle se hodí k teplému mléku nebo čaji :). Času nezaberou moc ale jen se po nich zapráší! Uvidíte! Nejvíce se mi líbí to, kolik variací můžete vytvořit a musím se přiznat, že jsem do nich zblázněná a neustále vymýšlím další a další příchutě.

Žádné komentáře:

Okomentovat