neděle 23. září 2012

Ostružinový dort



Zrovna nám na zahradě dozrávají ostružiny a polovina členů mé rodiny je moc nejí. Co více si přát? :D Z prvního sběru jich bylo vážně hodně, takže mi ještě dost zbylo na ostružinový sirup. Recept na něho se tady co nevidět objeví ;).



Nechtěla jsem dělat nic složitého a navíc jsem s želatinou zatím moc nepracovala, takže mi tenhle lehký dort přišel, jako jasná volba ;).

Suroviny (na formu 25 cm) :
  • cca. 350 g ostužin 
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • kiwi marmeláda (nebo nějaká jiná, dle vaší chuti ;))
  • 3 vejce (žloutky a bílky zvlášť)
  • 90 g cukru krupice
  • 100 g hladké mouky
  • 25 g rozpuštěného másla
  • 1 sáček želatiny (použila jsem červenou dorovou)
  • 250 ml vody
TĚSTO:  troubu předehřejte na 160°C, formu vymažte máslem a vysypte moukou. Žloutky smíchejte s cukrem a bílky vyšlehejte do tuhého sněhu. Do sněhu přimíchejte žloutky s cukrem. Až budou obě složky promísené (míchejte opatrně ať sníh nespadne) přidejte mouku a máslo. Těsto vlijte do formy, uhlaďte povrch a pečte asi  30 min. Zkuste špejlí jestli je hotovo (špejli zapíchněte do těsta a pokud vyjde suchá, pouze s pár drobečky je hotovo).

ŠLEHAČKA: jenoduše smíchejte smetanu s moučkovým cukrem (dle vlastní chuti) a vyšlehejte do šlehačky.

SESTROJENÍ: korpus propíchejte na co nejvíce místech špejlí a potřete mamreládou.


Na sestrojení doporučuji korpus kolem dokola omotat pečícím papírem (konce slepte trochou šlehačky) a zavřít opět do formy, nebudete tak mít celý dort upatlaný od šlehačky ;). Na korpus namažte šlehačku, na vrch dejte tolik ostružin kolik chcete. Želatinu uvařte s vodou dle návodu, nechte jí trochu schladnout a vylijte na ostružiny. Dort nechte pořádně vychladit (alespoň 3 hodiny v lednici) a můžete podávat.



Já jsem do šlehačky dala toho cukru více, protože ostružiny byly docela kyselé. Takový lehký dort se jí sám to mi věřte. Dokonce chutná i těm, kteří ostružiny normálně nejí. Moje rodina je toho důkazem :).


1 komentář:

  1. Páni, závidím ti ty ostružiny, nám na zahrádce teď roste tak maximálně jedna malina :D "Syrové" ostružiny u nás doma taky nikdo nejí, ale o to víc jich zbude do koláčů :)) Tvůj dort vypadá parádně, takové formě ostružin by neodolal nikdo!

    OdpovědětVymazat