úterý 11. září 2012

Mrkvová krémová polévka


Také tak milujete krémové polévky? Já se jich nemůžu nabažit. Pórková, cuketová, mrkvová - to jsou stálice v mé kuchyni. Ale krémová polévky jsou výborné i z mnoha dalších surovin. Existuje snad někdo, kdo by někdy neokusil vynikající hráškový krém?


Původně jsem chtěla uvařit zcela jinou polévku. Pravda, měla být také krémová, ale hlavní roli v ní měla hrát dýně Hokkaido. Bohužel se mi žádnou uspokojivou v mém okolí nalézt nenašlo, zato z lednice na mě koukaly 2 kila čerstvé mrkve.

Suroviny (pro 6 lidí):
  • 1kg mladé mrkve (mladá a sladká mrkev je podmínkou, ze starších kůsů nemá polévka tak dobrou chuť) 
  • 1 cibule 
  • 150 ml smetany na vaření ( můžete užít i smetanu ke šlehání)
  • 1 l vývaru (ráda používám hovězí)
  • lžíce másla
  • bylinky na dochucení ( citronový tymián, bazalka)
  • pepř a špetka muškátového oříšku
Cibuli nakrájejte na kostičky a osmahněte ji na másle. Mrkev nastrouhejte (stačí na větších slzách), přidejte ji k cibulce a osmahněte ji. Bude potřeba hodně mrkev míchat, aby se nepřipalovala. Přilijte vývar a vařte cca. 25 minut. Po 25 minutách mrkev ponorným mixérem rozmixujte dohladka. Pokud jsou v polévce pořád větší hrudky, ještě chvíli povařte a rozmixujte znovu. Poté přidejte nakráté bylinky, pepř, muškátový oříšek a přilijte smetanu. Pořádně zamíchejte a na mírném plameni ještě minutu zahřívejte. Dávejte si pozor, aby jste polévku opět nezačali vařit (aby nezačala zase bublat), protože by se smetana mohla srazit. Občas se mi to stane. Jedovaté to sice není, ale hezky to taky nevypadá :).
Servírujte s krutony a lístkem bazalky :).



Na krémových polévkách je úžasné, jak jednoduché a zároveň výborné jsou. Vezmete skoro jakoukoli zeleninu, osmahnete jí společně s cibulkou, dolijete vývarem, necháte povařit nakonec rozmixujete a je to! Tato mrkvová polévka mě překvapila svou sladkou chutí. Jak si můžete všimnout, vůbec nebylo potřeba ji nijak dochucovat. Sůl jsem nepoužila schválně, abych tu sladkou, výrazně mkvovou chuť nepokazila. Jako bonus bylo zjištění, že polévka je výborná i za studena ;). Tak, a teď musím sehnat tu dýni Hokkaido.

Žádné komentáře:

Okomentovat