úterý 21. srpna 2012

Zmrzlina s marinovanými švestkami


Vedra jsou opět tady a nic vás neosvěží tak moc jako poctivá domácí zmrzlina! Recepty na domácí zmrzliny jsem našla na blogu U Madly v kuchyni, kde jich je opravdu požehnaně. Najdete tam i praktické rady, upozornění na klasické chyby nebo i návod na to jak zmrzlinovat bez zmrzlinovače. Což je super protože věřím, že né všichni mají zmrzlinovač doma. Já ho tedy sice mám ale, nebudeme si nic nalhávat, spatlat hmotu a  dát ji do mrazničky je jednodušší než nechat den dopředu chladící mísu řádně zmrznou. Alespoň já na to pořád zapomínám :D.


Tenhle recept byl pro mě jasnou volbou díky sušeným švestkám, které obsahuje. Miluju sušené ovoce a sušené švestky patří mezi mé nejoblíbenější. Před přidáním do zmrzliny se švestky marinují v rumu, což mě osobně nijak nevadí, právě naopak ;).



Suroviny (na cca. 6 porcí):

  • 100 g sušených švestek
  • 3 lžíce třtinového cukru
  • 3 lžíce bílého rumu
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 3 lžíce cukru moučka
  • 3 lžíce hustého bílého jogurtu
Sušené švestky properte v horké vodě, kvůli síření, kterým se švestky ošetřují. Poté je dejte do menšího hrnce, přidejte rum a cukr. Míchejte do rozpuštění cukru a pak nechte tak hoďku marinovat. Po marinování švestky vyjměte, nechte okapat. V případě, že vám vadí alkohol ,nebo máte děti, které by si na zmrzlině taky pochutnaly, švestky zahřejte a chvíli povařte, až se alkohol rozpustí.
Šlehačku vyšlehejte do tuha. Když se začnou na metlách tvořit ze šlehačky špičky vmíchejte cukr. Ještě chvíli šlehejte. Do ušlehané hmoty lehce vmíchejte jogurt a švestky (ty můžete ještě trochu rozmixovat) a přendejte to nádoby, ve které zmrzlinu budete chladit.
Dejte do mrazničky a po cca. 4 hodinkách můžete servírovat. Jen po vyndání zmrzliny z mazničky počkejte tak 15 minut, než začnete servírovat. Půjde to lehčeji ;).

Tahle zmrzlina mě naprosto uchvátila. Její chuť je výborná, ale hlavně ta konzistence! Vážně nemusíte mít zmrzlinovač, aby jste vytvořili chutnou zmrzlinu. Jak píše Madla, zmrzlina je krásně vláčná a lehce sladká. Samozřejmě si ji můžete osladit více, ale já bych vám doporučovala ten poměr cukru nechat tak. Pokud švestky nebudete vařit, tak chuť rumu bude výrazná. Takže na řízení potom, co si na této lahůdce pochutnáte, můžete zapomenout. ;) 


3 komentáře:

  1. Jé, jsem ohromně ráda, že vám zmrzlina se sušenými švestkami tak chutnala! Mě letos zmrzlinování dost uchvátilo, takže ještě nějaké další recepty budou :-) A závidím zmrzlinovač, u nás doma by se nezastavil :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všimla sem si, že zmrzlinám letos fandíte. A to je jen dobře, hodně mě inspirujete k pokusům :).

      Vymazat
  2. Mmm, paráda! Zní to fantasticky :)

    OdpovědětVymazat