úterý 26. června 2012

Třešňová marmeláda s marcipánem


Nedávno jsem si u rodičů svého milého natrhala pořádný kyblík třešní. A né ledajakých! Byly velké, zralé a strašně sladké. :) Na marmeládu ideální.
Tenhle recept jsem četla u Dulche de Leche a hodně mě zaujal, nikdy by mě nenapadlo k marmeládě přidat marcipán ale ukázalo se, že je to chutná kombinace. :)



Ingredience (asi na čtyři sklenice po 250 ml):

  • 1,5 kg vypeckovaných třešní
  • 0,5 kg cukru (třešně byly hodně sladké)
  • 150 g marcipánu
  • Půl sášku želírfixu
  • Šťáva z 1 citrónu + kůra

Třešně, společně se šťávou a kůrou citronu, vařte asi půl hodiny až pustí šťávu a rozvaří se. Já jsem je po té půl hodině ještě tyčovým mixérem trochu rozmixovala, ale né úplně, aby tam zůstaly nějaké kousky. Potom přidejte cukr společně s želírfixem a asi pět minut  povařte. Vyndejte kůru citrónu a přidejte na kousky pokrájený marcipán. Počkejte, až se marcipán rozpustí a plňte do vyhřátých sklenic. Zavíčkujte suchými víčky a postavte dnem vzhůru.





Marcipán jde v marmeládě hodně cítit i chuťově hodně poznat. Je to zajímavé a chutná mi to, jen je to pro mě až moc marcipánové.  Ale to je nejspíše moje chyba, protože jsem recept pamatovala nazpaměť, tak jsem na stránky Dulche de Lechce nekoukla a až pak jsem si všimla, že původní recept je s višněmi. Třešně nejsou tak kyselé jako višně a navíc tyhle třešně byly velice sladké. Příště bych dala k těm třešním tak jenom 70 g, jen na lehké ovonění a ochucení. Taky mě docela zajímá, jestli se kvůli toho marcipánu marmeláda brzy nezkazí. Ještě sklenky pro jistotu vyvařím a jednu schovám na pozorování :).

Žádné komentáře:

Okomentovat