úterý 7. února 2012

Hrušková šarlota



Nedávno jsem listovala starými čísly Gurmetu a narazila jsem na tuto Hruškovou šarlotu. Jen samotné hrušky jsem dlouho neměla a v lednici se na mě smály dvě vaničky polotučného tvarohu - pustila jsem se tedy do toho.
Recept jsem si trochu upravila dle svého (píšu v závorkách), ale i tak byl výsledek výborný a Šarlota všem chutnala.

Recept je jednoduchý, nenáročný na suroviny a můžete ho udělat pokaždé trochu jinak (použít jiné ovoce, ochutit náplň nebo jen více přizdobit). Navíc je rychlý a lehký - ideální kombinace na léto :).




Suroviny:
na formu s průměrem 20 cm.

500 g mascarpone (použila jsem výše zmíněný tvaroh)
4 hrušky
150 ml smetany ke šlehání
50 ml huškovice (tu jsem vynechala, protože jsem ji neměla ,ale stejně moc alkohol v zákuscích atd. nemusím takže mi to nijak vyjíměčně nevadilo ;))
Cukrářské piškoty

Na sirup:
200 ml hruškového džusu
100 g krytalového cukru (dala jsem 50 g bílého cukru a 50 g hnědého palmového cukru Fair Trade)

Nejdříve hrušky oloupejte, odstraňte jadřince a nakrájejte je na větší kousky (jednu hrušku rozkojte napůl na ozdobení). Vložte do většího hrnce a přidejte cukr. Cukr nechte trochu zkaramelizovat a přilijte džus. Vařte asi 20 minut. Vyndejte hrušky a sirup ještě trochu vyvařte ať zhoustne.

Krém: Ušlehejte šlehačku do tuha (já šlehala ručně metličkou asi 8 minut) a vmíchejte ji do tvarohu.

Na dno formy dejte papír na pečení a vyskládejte ji po stranách a na dně cukrářskými piškoty (spodek piškotů seřízněte, aby se nekácely). Piškoty na dně pokropte sirupem (né moc, piškoty nasají i vlhkost náplně tak aby jste je nerozmočily). Naneste vrstvu krému a na něho rozložte kousky hrušek. Opakujte dokud krém nespotřebujete (mě vyšel pouze na 2 vrstvy, poslední vrstva je krém).
Nakonec ozdobte hruškami a polijte zbylým sirupem. Nechte ji vychladit nejméně 4 hodiny a můžete podávat. :)


1 komentář:

  1. O vikendu jsem delala jablecnou variaci na tento recept a vysledek byl super! Jesteze jsem na Vas recept natrefila, moc mi pomohl! :-)

    OdpovědětVymazat